İSTANBUL'DAN HABERİNİZ OLSUN. OKUYUN, KEŞFEDİN İSTANBUL'U YAŞAYIN...

İstanbul Boğazı’nda tavizsiz uygulama şart!

yazar Cenay Toprakkaya

İstanbul Boğazı’nın değiştirilmemiş nadir yalılarından biri olan Hekimbaşı Salih Efendi Yalısı, Boğaz’da yaşanan gemi kazasında büyük çapta zarar gördü. Ünlü gayrimenkul danışmanı Evrim Kırmızıtaş Başaran, Malta bayraklı geminin çarptığı Hekimbaşı Salih Efendi Yalısı’na ilişkin yaptığı açıklamada, yalının Boğaz’ın en güzel yalılarından birisi olduğunu ifade ederek, böyle bir kazaya kurban gitmesinden dolayı çok büyük üzüntü duyduğunu dile getirdi.

Başaran, sözlerine şöyle devam etti: “Boğaz’da 600 yalı var, bunların 366’sı tarihi nitelik taşıyor. İnanın olabileceğinden çok daha azı oluyor, diğer yalılar da risk altında. Boğaz’da bu tür kazaların sıklıkla olmaması büyük şans. Daha önce Boğaz’daki Ethem Pertev ve Zarif Mustafa Paşa yalıları da yaşanan gemi kazalarında zarar gördü. İstanbul Boğazı, dünyada belki de en önemli ve en riskli deniz yollarından biri. Bu derece zor bir geçişin bu kadar büyük bir şehrin içinde olması çok önemli. Aslında bu tür kazaların şanslıyız ki çok daha azı oluyor Boğaz’da. Bu şehirde ve özellikle Boğaz’a yakın yaşayan insanların hakları ve güvenlikleri de söz konusu. Bir kere tavizsiz uygulamalar gerekiyor. Burası şansa bırakılacak, riske atılacak bir yer değil.

İSTANBUL’DA KARA TRAFİĞİ GİBİ DENİZ TRAFİĞİ DE VAR…

“Olmaz olmaz dedik, oldu. İstanbul Boğazı çok tehlikeli bir yer. Boğaz, Kanlıca yakınlarında 700 metre darlığa kadar düşüyor. Her gün ortalama 2 bin deniz taşıtı geçiyor bu Boğaz’dan ve bunların önemli bir kısmı yabancı gemiler. Bu gemiler, Boğaz’ın inceliklerini bilmiyorlar. Bu yüzden kılavuz kaptan ya da pilot denen, İstanbul Boğazı’nı avcunun içi gibi bilen kaptanlara ihtiyaç var. Sorumluluğu elden bırakmamak lazım. Keyfiyete asla müsaade etmemeliyiz. Boğaz güvenliği; Liman ve Kıyı Emniyeti, Deniz Polisi, Sahil Güvenlik Birimi, liman işletmeleri, armatörler, acenteler ile diğer ilgili kuruluşları ilgilendiren ciddi bir mesele. Boğazlarda seyir, can, mal ve çevre güvenliğini sağlayarak, deniz trafik düzeninde değişiklik yapılması gerektiği kanatındeyim. Artık İstanbul’da kara trafiği gibi deniz trafiği de var.”

istanbul boğazı

İlgili Haberler