Manşet

Kabataş-Mahmutbey Metrosu 2018’de hizmete giriyor

Kabataş-Mahmutbey Metrosu

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, basın mensuplarıyla birlikte inşaatı devam eden Kabataş-Mahmutbey Metrosu’nda tünel birleşme törenine katıldı. Yeşilpınar Veysel Karani Cami yanındaki tünelde gerçekleşen törende, Başkan Kadir Topbaş’ın telsizden verdiği talimatla kazı görevinin sonuna gelen TBM makinesi, Mecidiyeköy-Tekstilkent tünellerini birleştirdi. İşçilerin Türk Bayrağı astığı TBM makinesinin önünde ekibiyle birlikte poz veren Topbaş, gazetecileri ulaşım yatırımları konusunda bilgilendirdi.

2018 YILINDA AÇILACAK HATTIN MALİYETİ 3,7 MİLYAR LİRA

Bugün tarihe tanıklık ettiklerini ve İstanbul’a hizmet etmenin ulvi bir görev olduğunu belirten İBB Başkanı Kadir Topbaş, İstanbulluların erişim noktasında sıkıntı yaşamasını istemediklerini söyledi. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 1994’te belediye başkanlığında başladığı hizmet anlayışıyla çalıştıklarını ifade eden Topbaş; “Bugün burada İstanbul için çok önemli ulaşım akslarından biri olan, Kabataş’tan başlayıp Mahmutbey’e kadar, daha sonra da Bahçeşehir’e kadar gidecek olan bir metro hattının TBM (Tünel delme makinası) buluşmasında birlikteyiz. Şu anda yerin 35 metre altındayız. 5 TBM çalışıyor. 2018 yılının sonuna doğru açmayı düşündüğümüz 24,5 kilometrelik 19 istasyonlu Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu tamamlandığında, insanlar Mahmutbey’den Kabataş’a kadar hızlı ve konforlu bir şekilde 31,5 dakikada ulaşabilecek. Bugünkü törenle Mecidiyeköy’den Tekstilkent’e uzanan tünelleri birleştirerek kazı çalışmasını tamamlamış olduk. Toplam kazı çalışmasının ise yüzde 75,5’u tamamlandı. Tarihe tanıklık ettiğimiz müthiş bir olay bu” dedi.

Kabataş-Mahmutbey Metrosu

KADİR TOPBAŞ: METROLARLA HATIRLANACAĞIZ

“Ulaşım sistemlerini kurguluyoruz. İstanbulluları artık kaliteli, hızlı ve konforlu bir ulaşım bekliyor” diyen Başkan Topbaş; “Belediyemizin ve Cumhurbaşkanımızın talimatıyla hükümetimizin İstanbul ile ilgili büyük projeleri var. İstanbullular 3. kez bana bu yetkiyi verdiler ve ustalık dönemim. Geçmişte ‘Her yerde metro, her yere metro’ dedik. Belki gelecekte metrolarla anılacağız. İstanbullular belki bizi bununla hatırlayacaklar” ifadelerini kullandı.

GÜNDE 1 MİLYON YOLCU TAŞIYACAK

Metro yatırımlarıyla dünyanın hiçbir belediyesinin kaldıramayacağı bir yükün altına girdiklerine dikkat çeken Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun maliyeti 3 milyar 700 milyon lira. 24.5 kilometrelik bu hat, günde 1 milyon yolcu taşıyacak. Bağcılar Mahmutbey’den çıkan bir insan, Kabataş’a 31.5 dakikada giderek zamandan ve yakıttan tasarruf edecek. İstanbul’da bugün 3 milyona yakın insanın raylı sistem kullanıyor. Hedefimiz, 2019’da 11 milyon insanın raylı sistemi kullanabilir hale gelmesi. Bu metro hattımız Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Bağcılar, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler olarak tam 8 ilçemizle entegre olacaktır. Bu metro hattı, diğer hatlarla 4 ayı noktada entegre oluyor. Mahmutbey’den, Alibeyköy’den, Esenler ve Bağcılar’dan vatandaşlarımız denize erişmiş olacak ve isterse yerin altından yürüyerek Üsküdar’a geçebilecek.”

13 YILDA İSTANBUL’A 98,5 MİLYAR LİRA YATIRIM

İstanbul genelinde 360 tane kavşak yaptıklarını, belediye ölçeğinin çok üstünde bir yatırım olmasına rağmen metroların bile normal, tünel yolların ise çok basit hale geldiğini hatırlatan Başkan Kadir Topbaş; “İstanbul’un altında ve üstünde binlerce yatırımımız var. 2004’ten bu yana İstanbul’a yaptığımız yatırımlar toplamı 98,5 milyar lira. Maaş ödeyemeyen bir belediyeden bu noktaya geldik. Kabataş’taki hat, Karaköy’e doğru giderek yürüme yoluyla Şişhane Metro İstasyonu ile birleşecek. Diğer taraftan da Sarıyer’den Beşiktaş’a, Anadolu Yakası’nda ise Üsküdar sahilden Beykoz’a yapılacak metrolarımız proje aşamasında” diye konuştu.

Bir yorum bırak

E-Posta adresiniz paylaşılmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Benzer Haberler