İSTANBUL'DAN HABERİNİZ OLSUN. OKUYUN, KEŞFEDİN İSTANBUL'U YAŞAYIN...

Mercedes-Benz Fashion Week başladı

yazar Cenay Toprakkaya

Türk moda endüstrisini dünyaya tanıtmayı amaçlayan Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul (MBFWI), sektör temsilcileri ve modacıların katılımıyla Beyoğlu Grand Pera’da başladı. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, etkinliğin basın toplantısındaki konuşmasında 10 yıl önce İstanbul’u bölgenin moda merkezi yapma stratejisiyle göreve başladıklarını hatırlatarak, MBFWI’yı bu anlayışla dizayn ettiklerini söyledi.

Etkinlik için bugüne kadar çok ciddi yatırım yaptıklarını ve küresel hazır giyim devlerinin gözünün bir hafta boyunca Türkiye’nin üzerinde olacağını bildiren Tanrıverdi; “Hazır giyim ve konfeksiyon üretimde, istihdamda, ihracatta, katma değerde yıllardır ülke ekonomimizin gurur kaynağı olmaya devam ediyor. Sektörde sadece üretim tarafında 500 bine yakın istihdamımız, yıllık 17 milyar dolara ulaşan ihracatımız var. Bu rakamın yüzde 15’ini, yani 2,5 milyar doların üzerinde markalı ürünü ihraç ediyoruz.” şeklinde konuştu. Hikmet Tanrıverdi, dünyanın yedinci büyük hazır giyim tedarikçisi olarak hem toplam ihracatı, hem de markalı ürünlerin payını yeterli görmediklerini belirterek, hedefi tutturabilmek için markalı ürün ihracatını en az iki katına çıkarmaları gerektiğini vurguladı.

Mercedes-Benz Fashion Week

TASARIMA ODAKLANMAK VE KATMA DEĞERLİ ÜRETİMİ ARTIRMAK ŞART…

Sektörde ihracatı artırmanın yolunun tasarıma odaklanmaktan ve katma değerli üretimi artırmaktan geçtiğini belirten İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi; “Avrupa’daki en büyük rakibimiz İtalya, bir kilogram hazır giyim ihracatına karşılık 50 doların üzerinde gelir elde ederken, biz henüz 20 dolarlardayız. Örneğin bizim kilogramını 26 avroya sattığımız kadın giyimi Fransa 41, İtalya ise 71 avroya pazarlıyor. Türkiye’nin kilogramını 29 avroya ihraç ettiği erkek giyimde ise Fransa 40, İtalya 59 avroları yakalıyor. Katma değer yaratmada henüz istediğimiz düzeyde olmasak da hazır giyim üretiminde dünyanın kabul ettiği bir marka ülkeyiz” dedi. Tanrıverdi, açıklamalarının devamında şunları ifade etti:

İHRACATTA ORTA VADE HEDEFİ 30 MİLYAR DOLAR…

“Halen 17 milyar dolar olan ihracatımızı orta vadede 30 milyar doların üzerine çıkarmak istiyoruz. Hedefimize ulaşmak için MBFWI’yı kaldıraç olarak kullanacağız. Tasarıma odaklanarak, diğer sektörlerin ulaşamayacağı bir hızda kg başına ihracatımızı yüzde 100 artırıp, 40 dolarlara çıkarabiliriz. Bunun için ellerimizde büyüyen MBFWI, çok önemli bir misyon üstlenmiş durumda. Katma değerli üretimde bizi Fransa ve İtalya seviyesine çıkaracak sihirli kelime tasarımdır. Tasarımcılarımızın birbirinden iddialı koleksiyonlarını görücüye çıkardıkları MBFWI, bu süreçte sektörümüze kaldıraç görevi görecek. Tüm çabalara karşın küresel pazarlardaki daralmanın da etkisiyle ilk iki aylık ihracatımız, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 düşüşle 2 milyar 540 milyon dolarda kaldı. Avrupalı alıcılar yeniden Türkiye’ye gelmeye başladı. Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un da yaratacağı sinerji ile ikinci çeyrekten itibaren ihracatın toparlanmaya başlayacağına ve artıya geçeceğimize inanıyorum. Eğer büyük bir aksilik olmaz ise bu yıl ihracatımızı yeniden 18 milyar doların üzerine çıkaracağız.”

DEMİRCAN: FARKIMIZI ORTAYA KOYMAK, BİZİ DÜNYADA VAR EDECEK…

Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan ise, göreve geldiğinde Beyoğlu’nda turizmi ve ticareti geliştirmek için hedef koyduklarını belirterek; bugün Beyoğlu’nda 45 bin yatak kapasitesi, 19 bin esnaf ve 200 bin çalışan olduğunu kaydetti. Eski İstanbul’da Beyoğlu’na elbise diktirmeye gelindiğini hatırlatan Demircan; “Beyoğlu’nun eskiden terzileri meşhurdu. Hala kumaş dükkanları, gömlekçiler ve çok güzel terziler vardır. O zaman adı terzilikti, şimdi ise modacı. Endüstri devrimiyle başka bir yere gelindi” ifadelerini kullandı. Demircan; “Alın terinin üzerine moda ve tasarımı koyarak daha fazla kazanabiliriz. Farkımızı ortaya koymak, bizi dünyada var edecek. O fark Beyoğlu gibi yerlerde. Beyoğlu’nda farklı dinler ve kültürler var. Kişi inovasyonu ve yaratıcılığını, farklılıkları bir arada bulduğu şehirde ortaya koyabilir” değerlendirmesinde bulundu.

İlgili Haberler