İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul İstatistik Ofisi, 2020 yılı Ekim ayında İBB Beyaz Masa’ya yapılan başvurularda şikayetlerin azaldığını ancak sosyal yardım taleplerinin arttığını açıkladı.
Beyaz Masa’ya yapılan başvuru, bir önceki aya göre yüzde 2,8 artarak 1 milyon 30 bin 751 oldu. Bilgi sistemi, talep ve şikâyetlerden oluşan başvuruların yüzde 15’i İGDAŞ, yüzde 25,2’si İSKİ ile ilgiliyken, bu iki kurum dışında kalan başvuruların oranı yüzde 59,8 olarak kaydedildi. Sosyal destek hizmetleri talebi bir ayda yüzde 24,4’ten yüzde 40’a çıktı.
YARDIM TALEBİ ARTTI
2019 Ocak-Ekim döneminde, 4 milyon 520 bin 362 olan başvuru sayısı, 2020 Ocak-Ekim döneminde yüzde 17 artarak 5 milyon 290 bin 571 oldu. Bilgi istemi başvurusu yüzde 19,6 artışla 2 milyon 781 bin 701’den 3 milyon 326 bin 438’e; talep başvurusu yüzde 58,5 artarak 776 bin 972’den 1 milyon 231 bin 614’e yükseldi. Şikâyet başvurusu ise yüzde 23,8 azalışla 961 bin 689’dan 732 bin 519’a düştü.
EN FAZLA ŞİKAYET FATİH’TE
Gelen şikâyetlerin yüzde 52,2’si ulaşım, yüzde 28,8’i kent ve toplum düzeni ile ilgili iken, bilgi isteminde yüzde 44,6 ile sosyal destek hizmetleri ilk sırayı aldı. Toplam şikâyetlerin, yüzde 5,4’ü Fatih, yüzde 4,9’u Kadıköy ve yüzde 4,5’i Üsküdar ilçelerinden geldi. Bilgi sisteminde, Esenyurt, Bahçelievler ve Küçükçekmece ; talep başvurularında ise Esenyurt, Ümraniye ve Küçükçekmece ilk sıralarda yer aldı.


