İSTANBUL'DAN HABERİNİZ OLSUN. OKUYUN, KEŞFEDİN İSTANBUL'U YAŞAYIN...

İstanbul Sanat Dergisi’nin yeni sayısı çıktı

yazar Kadir Toprakkaya

Zengin içeriğiyle yaşama sanat penceresinden bakan İstanbul Sanat Dergisi’nin 17’nci sayısı çıktı. Derginin yeni sayısında sanat dünyasından haberler, merakla okuyacağınız röportajlar, sanatın derinliklerine yelken açan makaleler sizleri bekliyor.

AT HEYKELLERİNE CAN VEREN HEYKELTIRAŞ: GÖKŞİN CAREY

Amerika’da yaşayan ve 50 yaşından sonra heykel yapmaya başlamasına rağmen ABD’de kamusal alanda anıt yapan ilk Türk heykeltıraş olan Gökşin Carey’nin hem heyecan hem gurur verici bir hikayesi var. Carey’nin uzmanlık alanı at heykelleri. Amerika’da at heykelleri alanında uzman kabul edilen sanatçı, ustalığını ders verdiği öğrencilerine aktarıyor. Sanatının sırlarını “At figürünün inceliği, kürek kemiğini iyi tanımak. Atın bütün boyutları, orantılı olarak kürek kemiğinin ölçüsüne bağlı. Biz, atın kürek kemiği ile anatomisini tamamlıyoruz” sözleriyle anlatan Gökşin Carey, yılda bir kere Türkiye’ye gelip, masterclass dersleri veriyor. Bu yıl Carey’nin İstanbul’daki programına Decollage Art Space ev sahipliği yapacak. Katılımcıların resmi bir sertifika da alacağı program için kayıtlar hala devam ediyor.

İstanbul Sanat Dergisi

SANATSEVERLERİN ANADOLU YAKASINDAKİ ADRESİ: DECOLLAGE ART SPACE

Gökşin Carey’nin masterclass dersleri için İstanbul’da tercih ettiği Decollage Art Space, sanatseverleri sanatın her alanıyla buluşturmayı hedefleyen bir mekan. Gençlere, çocuklara ve her yaştan sanatsevere sürdürülebilir ve ulaşılabilir bir sanat ortamı yaratmak amacıyla kurulan merkezde seramikten müziğe, resimden tiyatroya, gastronomiden bedensel aktivitelere dek uzanan bir yelpazede yıl boyunca atölyeler, sergiler, seminerler düzenleniyor. Anadolu yakasında bulunan yedi katlı sanat merkezinin detaylarını, kurucusu ve yöneticisi Mimar Viktoria Şahin ile konuştuk.

RESİM YAPMAK ONUN İÇİN BİR TUTKU

On yıldır önemli bir global şirkette üst düzey yöneticilik yapan Murat Fesli’nin hayatına resim 2019’da girdi, ancak sonrasında bir tutkuya dönüştü. Hiperrealistik soft pastel tekniğiyle yaptığı resimler, iki kez Amerika’daki bir sanat dergisine kapak oldu ve çeşitli ödüller aldı. Fesli, geç yaşta çıktığı ama belli ki ömrünün sonuna kadar devam edecek sanat yolculuğunun öyküsünü dergimize anlattı.

KOLEKSİYONCULAR İÇİN BİR DUAYEN: GÜNER LİMAN

Güner Liman, geleneksel sanatlarımızdaki uzmanlığıyla koleksiyoncular tarafından duayen kabul edilen bir isim. Hatta tombak sanatı dendiğinde akla gelen ilk isim. 1970’lerden bu yana emek verdiği mesleğini ve koleksiyonculuğu büyük bir heyecanla yapmaya devam ediyor. “Koleksiyonculuk bir sevdadır; özen ister, şefkat ister, tasnif ister, saygı ister. En önemlisi, aşk ister. Siz eserlerinizi sevmeli, onlara bağlanmalı, sadık olmalısınız” diyen Güner’in ders niteliğindeki sözlerine kulak verdik.

RESİMDE ÖZGÜN BİR İSİM: ADİL OCAK

Trabzonlu ressam Adil Ocak, renklerin ahengiyle yaptığı özgün resimlerinde gökyüzünün, dağların, ormanların enginliğini kendi perspektifinden betimliyor. “Sanatın en önemli unsuru yaratıcılıktır. Yaratıcılığı anlamayan veya bu yönünü geliştiremeyen, kopyacı-taklitçi olarak sanatseverin karşısına çıkar. İzleyenlerce çok kolay hoşa gidecek, renk coşkusuyla desteklenmiş bir figür beğenilmeye başlanmışsa, yıllarca aynı figürü tekrar ederek bir ömür geçirenleri de sanatçı sınıfına koymamak gerekir” demesi boşuna değil. Devamı, Vecdi Uzun’un İstanbul Sanat Dergisi için Ocak’la yaptığı doyurucu söyleşide.

İSTANBUL’DAN SEBASTIAO SALGADO GEÇTİ

Ünlü fotoğraf sanatçısı ve aktivist Sebastiao Salgado, İstanbul Kültür Yolu Festivali kapsamında sanatseverlerle buluşan “Genesis” projesini, fotoğraf anlayışını ve fotoğrafın geleceğine dair düşüncelerini İstanbul Sanat Dergisi’ne anlattı. Pınar Baltacı, 2015’ten beri İstanbul’daki atölyesinde sanatsal çalışmalarını sürdüren Rus ressam Tatiana Kirillova ile bir araya geldi. Kirillova, “reng-i su” adını verdiği ve ebru sanatından aldığı ilhamla geliştirdiği tekniğinin ayrıntılarını Baltacı’ya anlattı. 2017 yılında İran, Türkiye ve diğer ülkeler arasında bir kültür köprüsü oluşturma hedefiyle İstanbul’da Art Parisa Gallery’yi açan Parisa Karamnezhad’ın öyküsünü Uğur Kaçar kaleme aldı. Ancak Karamnezhad’ın öyküsü sadece resim değil; müzik, edebiyat, fotoğrafçılık dahil geniş bir yelpazeye yayılıyor.

HER ŞEY KITSCH, HER ŞEY POP

Haliç Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Ümran Özbalcı Aria, kaleme aldığı “Her şey kitsch, her şey poptur” başlıklı makalesinde pop art ile kitsch teriminin ilişkisini irdelerken, okuyucuları sanat tarihinde bir yolculuğa da çıkarıyor. Tiyatrocu anne-babanın tiyatrocu oğlu Kerem Gökçer, Beşiktaş’ta açtığı Gökçer Akademi’ye uzanan yolu Ahu Erkıvanç’a anlattı. Ayşenil Şamlıoğlu’ndan İpek Tuzcuoğlu ve Nedim Saban’a kadar birçok değerli ismin yer aldığı iddialı eğitim kadrosuyla Gökçer Akademi, oyunculuk eğitiminin çıtasını yükseltecek gibi görünüyor. İstanbul Sanat Dergisi’nin sayfalarında geçen yıl Beşiktaş Meydanı’na yerleştirilen kartal heykelinin heykeltıraşı Profesör Bülent Çınar, Ressam Aslıhan Çiftgül, Ressam Feyza Ketenci, Saksafon Sanatçısı Batu Şallıel, Arp Sanatçısı Derya Köftecioğlu, ayrıca Türkiye’den ve dünyadan sanat haberleri de var.

* Daha fazlası için İstanbul Sanat Dergisi’nin yeni sayısını kaçırmayın! İstanbul Sanat Dergisi’ni www.kiletisimyayinlari.com internet sitesi üzerinden aynı gün kargo ile sipariş verebilir veya Hepsiburada, Trendyol, N11 gibi platformlardan satın alabilirsiniz.

İlgili Haberler