İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), kentin ulaşım ağını birleştiren en kapsamlı projelerden biri olan Kabataş Transfer Merkezi’ ni 30 Ağustos 2025 tarihinde tam kapasiteyle halkın kullanımına sunacak. Beyoğlu sınırlarında konumlanan merkez; deniz, raylı sistem ve kara yolu ulaşım hatlarını bir araya getiren modern bir aktarma noktası olarak tasarlandı.
2021’DE BAŞLANDI, 2024’TE İLK ETAP HİZMETE GİRDİ
Projenin inşaatı 27 Eylül 2021 tarihinde başladı. 1. Etap, 30 Mart 2024 tarihinde tamamlanarak hizmete açıldı. Şu an yüzde 98’i tamamlanan 2. Etap ise ağustos sonu itibarıyla devreye alınacak. Tüm etapların tamamlanmasıyla Kabataş Transfer Merkezi, İstanbul’un en işlevsel ve entegre ulaşım merkezlerinden biri olacak.

TOPLAM 17.243 METREKARELİK MODERN YAPI
Proje, toplam 17.243 metrekare kapalı alan üzerinde kuruldu. Merkezde otopark, sergi salonları, kafeteryalar, ticari alanlar, bekleme salonları ve ofisler yer alıyor.
- Bodrum kat: 12.124 m² otopark, 1.293 m² sergi alanı
- Zemin kat: 1.539 m² yolcu salonu, 530 m² bekleme holü
- Üst kat: Kafeterya ve idari birimler

YEŞİL ÇATI VE GENİŞ PEYZAJ ALANI
Merkez çevresinde 33.270 metrekare peyzaj düzenlemesi ve yeşil çatı uygulaması bulunuyor. Metro istasyonu tamamlandığında bu alan 52.200 metrekareye ulaşacak. Transfer merkezinin çevresi modern kent mobilyaları, çocuk oyun alanları ve yayalaştırılmış bölgelerle zenginleştirilerek kamusal yaşama entegre edilecek.

TARİHÎ DOKUYLA MODERN MİMARİNİN KESİŞTİĞİ NOKTA
Kabataş Transfer Merkezi; Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fındıklı Parkı, Kabataş Füniküler ve Tramvay Durağı, Şehir Hatları İskelesi ve yapımı süren Kabataş Metro İstasyonu ile iç içe konumlanıyor. Bu stratejik konumuyla hem İstanbul’un tarihî kimliğini yaşatıyor hem de çağdaş mimariyle güçlü bir ulaşım deneyimi sunuyor.

