İSTANBUL'DAN HABERİNİZ OLSUN. OKUYUN, KEŞFEDİN İSTANBUL'U YAŞAYIN...

Sabiha Gökçen’de “Dijital” Asistan Etkinliği

yazar Simge Gürdal

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda (ISG) çağrı merkezinin iş yükünü önemli ölçüde hafifleten yapay zeka destekli dijital asistan SAVVy’nin 1. yaşı, terminalde yolcuların da katılımıyla kutlandı.

Türkiye’nin yolcu sayısında en büyük 2’nci, Avrupa’nın 9’uncu en yoğun havalimanı olan ISG, dijitalleşme adımlarıyla büyümesini sürdürüyor. Avrupa Havalimanları Konseyi’ne göre ISG, ekim ayında yüzde 28,1 artışla Avrupa’nın en hızlı büyüyen havalimanı oldu ve 2026 hedefini 47 milyon yolcu olarak belirledi.
Bu başarının merkezinde, ICAO’nun 2024’te tanıttığı ve havalimanlarında kullanılan ilk üretken yapay zeka asistanı olan SAVVy yer alıyor. SAVVy, çağrı merkezinin yükünü önemli ölçüde azaltarak yolcu iletişiminde etkili hale geldi. ISG yöneticileri, sistemin doğal bir sohbet deneyimi sunarak yolcu memnuniyetini artırdığını vurguladı.

2025’in Nisan–Ekim döneminde SAVVy, yolculardan gelen 53 bin 736 mesajı yanıtlayarak tüm etkileşimlerin yüzde 44’ünü üstlendi. Böylece hem bekleme süreleri kısaldı hem de operasyonel verimlilik arttı.

SAVVy’nin 1. yıl kutlaması terminalde gerçekleştirildi; etkinlikte performans sanatçısı Serdar Atsak mini konser verdi.

İlgili Haberler