Çevrimiçi düzenlenen İstanbul Bilişim Kongresi’nde bir araya gelen İBB’nin bilişim yöneticileri, siber alanda kat edilen önemli mesafeleri ve 2021 hedeflerini anlattı. İstanbul’da trafik yönetiminin yapay zeka ile akıllı hale dönüştürülebileceğinin vurgulandığı toplantıda, İstanbulkart’ın özel sektör tarafından da tercih edilen bir yaşam kartı olması ve metroların internete kavuşması konuları da masaya yatırıldı.

14.İstanbul Bilişim Kongresi kapsamındaki “Akıllı Şehirler” oturumunda moderatörlüğü İBB Bilgi İşlem Daire Başkanı Dr. Erol Özgüner yaptı. İBB’nin Akıllı Şehir çalışmaları hakkında da bilgi veren Özgüner “Askıda Fatura uygulamamız pandemi dönemi geçen yılın en önemli projelerinden biri oldu. Kurumlarda Robotik Süreç Otomasyon hizmetlerini kullanmaya başladık. İBB WiFi ağımızı genişleterek abone sayısını 4 milyona çıkardık.” dedi.
HEDEF VATANDAŞLARIN YAŞAM KALİTESİNİ ARTTIRMAK
Oturumda ilk konuşmayı yapan Melih Gerçek, pandemi döneminde İBB olarak uzaktan çalışma sistemine hızla adapte olduklarını vurguladı. Gerçek sözlerini şöyle sürdürdü: “Sağlam bir altyapı sistemine sahip olduğumuz için teknolojik anlamda üst seviyede hizmet sağladık. Artan iletişim ihtiyaçlara cevap verebilmek adına tüm imkanlarımızı seferber ettik. ‘Big data’ yönetimi önemli gündem maddelerimiz arasında yer almaya devam ediyor. 2021 yılında İstanbul Senin uygulamasını hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Ana hedefimiz hayatın her noktasında vatandaşların yaşam kalitesini daha çok arttırmak.”
TRAFİK YÖNETİMİ AKILLI HALE DÖNÜŞECEK
Oturumun ikinci sunulunu yapan Esat Temimhan konuşmasında, İBB yeni stratejik planı doğrultusunda ulaşım, deprem ve enerji-çevre olmak üzere üç temel konuda odaklandıklarını belirtti. Temimhan; “Pandemi nedeniyle bireysel araç kullanımı önemli ölçüde arttı. Trafik sorununa çözüm olarak sahadan alınan veri sayılarını arttırıp yapay zeka ile trafik yönetimini akıllı hale dönüştürmek istiyoruz. İstanbul da tüm otoparklara elektrikli araçlar için şarj istasyonları kurmayı hedefliyoruz.” bilgilerini paylaştı.

İSTANBULKART YAŞAM VE KENT KARTINA GETİRİLDİ
BELBİM Genel Müdürü Yücel Karadeniz ise, İstanbulkart’ın bugün geldiği noktaya dikkat çekti ve kentlinin karttan memnuniyet oranının yüzde 95 olduğunu açıkladı. Karadeniz; “İstanbulkart’ı yaşam ve kent kartı haline getirmeye çalıştık. Spor tesisleri, müzeler gibi alanlara taşıdık. Bir harcama kartı olması yönünde büyük market zincirleri ile görüşmeler gerçekleştirdik ve ciddi yol aldık. İstanbulkart’ı kurumsal bir karta da dönüştürdük. Bu süreç başladı.” dedi.
“METROLARDA İNTERNET HİZMETİ İÇİN İŞBİRLİĞİNE HAZIRIZ”
İSTTELKOM Genel Müdürü Nihat Narin de metro yolculuklarında yaşanan iletişim ağındaki kopukluğa dikkat çekti ve; “Acil ihtiyaç ve afet durumları için bu konuda idari otoritelerin gerekli adımları bir an önce atması gerekiyor. Metroların çift taraflı internet sağlamasına yönelik altyapı çalışmalarımızı tamamladık, her şey hazır ve İstanbul Emniyet Genel Müdürlüğü’ne yapmış olduğumuz başvuruya cevap bekliyoruz. Vatandaşlarımızdan gelen yoğun talep karşısında konunun çözümü için tüm iş birliklerine hazırız.” şeklinde konuştu.

