İSTANBUL'DAN HABERİNİZ OLSUN. OKUYUN, KEŞFEDİN İSTANBUL'U YAŞAYIN...

İstanbul turizminde yeni hedef: 12 ay hareketlilik

yazar Kadir Toprakkaya

İstanbul Turizm Derneği (İSTTA) Yönetim Kurulu Başkanı Murtaza Kalender, İstanbul’un turizm potansiyelini daha üst seviyelere taşımak ve kente daha fazla nitelikli turist kazandırmak amacıyla çalışmalarını yoğunlaştırdıklarını açıkladı. Kalender; “Amacımız, İstanbul’u sadece daha fazla turistin tercih ettiği bir destinasyon haline getirmek değil, aynı zamanda daha geniş bir müşteri profiline hitap ederek, turizmi 12 aya yaymak. Bu doğrultuda kapsamlı projeler yürütüyoruz” dedi.

Başkan Murtaza Kalender, İstanbul’un dünyanın en gözde turistik destinasyonlarından biri olduğunu vurgulayarak, şehrin seçkin otelleri ve tecrübeli turizm profesyonelleriyle kongre, MICE, düğün gibi katma değeri yüksek grupları dört mevsim ağırlayabilecek kapasitede olduğunu ifade etti ve ekledi: “İstanbul; kültürü, doğası, tarihi, gastronomisi ve eğlence olanaklarıyla dünyanın en dikkat çeken turistik şehirlerinden biri. Ayrıca, yılın 12 ayı boyunca turizm faaliyetleri sunabilen ender destinasyonlardan biri olarak öne çıkıyor.”

“HEDEFİMİZ, TURİZMİ 81 İLİMİZE VE 12 AYA YAYMAK”

İstanbul turizminin uluslararası alanda tanıtımı için dünyanın en büyük 5 turizm fuarından biri olan EMITT’e özel bir önem verdiklerini belirten Kalender, İstanbul Turizm Derneği ile iş birliği yaparak yurt dışından alım heyetlerini (hosted buyer) fuara davet ettiklerini söyledi. Şimdiye kadar 102 ülkeden 1.351 tur operatörünün ön kayıt yaptırdığını açıklayan Murtaza Kalender, bu operatörlerden 620’sinin 80 farklı ülkeden kesin olarak EMITT’e katılacağını belirtti. Türk Hava Yolları’nın birçok yurt dışı ofisiyle iş birliği yapıldığını aktaran Kalender, fuara gelecek yaklaşık 275 turizm firmasına FAM TRIP (tanıtım gezisi) düzenleneceğini açıkladı. Bu kapsamda İstanbul’un yanı sıra Bursa, Kuşadası, Pamukkale, Kapadokya, Tokat, Çorum, Amasya, Sivas, Ordu, Bolu ve Sapanca gibi destinasyonların tanıtılacağını dile getiren Kalender; “Amacımız sadece İstanbul’u değil, ülkemizin diğer turizm destinasyonlarını da tanıtarak, turizmi 81 ilimize ve 12 aya yaymak” diye konuştu.

İstanbul turizminde yeni hedef

EMITT FUARI’NA ÖZEL HAZIRLIKLAR

İSTTA olarak EMITT Turizm Fuarı’nda özel bir stant açtıklarını kaydeden Başkan Murtaza Kalender, hosted buyer firmalarına ikram ve ağırlama organizasyonlarını üstlendiklerini, fuara katılan firmaların uluslararası tur operatörleriyle daha fazla B2B görüşme yapmalarını sağlamak amacıyla “Speed Networking” etkinlikleri düzenleyeceklerini kaydetti. Turizm fuarlarının başarısında hazırlığın önemine değinen Kalender; “Dünyada kötü turizm fuarı yoktur, ancak fuara iyi hazırlanamamak vardır. En iyi sonuçları alabilmek için fuar öncesinde detaylı hazırlıklar yapılmalıdır. Bu yıl EMITT Turizm Fuarı’nda stant açan firmalar oldukça şanslı. Çünkü dünyanın hiçbir fuarına bu kadar nitelikli bir hosted buyer katılımı sağlanmadı” değerlendirmesinde bulundu.

İstanbul turizminde yeni hedef

TURİZM SEKTÖRÜYLE GÜÇLÜ İŞ BİRLİĞİ

İSTTA Yönetim Kurulu Başkanı Murtaza Kalender, İstanbul’daki turizm sektörünün taleplerinin farkında olduklarını ve bu kapsamda İstanbul Valisi Davut Gül, İstanbul Cumhuriyet Başsavcısı Akın Gürlek, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı ve İBB İstanbul Turizm ve Tanıtma Platformu Başkanı B. Ümit Öztürk gibi yetkililerle görüştüklerini söyledi. Ayrıca; Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türk Hava Yolları, DEİK ve TİM gibi kurum ve kuruluşlarla iş birliği yaparak, İstanbul’un turizm potansiyelini en üst seviyeye taşımayı hedeflediklerini ifade etti. İSTTA’nın turizm sektörünün çeşitli alanlarında faaliyet gösteren başarılı iş insanlarından oluştuğunu belirten Kalender; “Böylesine genç, dinamik ve başarılı bir yönetime sahip olduğumuz için kendimi şanslı hissediyorum” diyerek sözlerini tamamladı.

İlgili Haberler